tisdag 27 februari 2007

Ny uppdatering frân Santa Cruz

En stund sen sist, ber om ursâkt....
Dagarna hàr i Santa Cruz har varit fantastiskt skòna... Simma, sola, gâ pâ stan, àta glass pâ Dumbo..... Hààrligt, jag gillar verkligen Santa Cruz! Varmt har det ocksâ varit, mellan 30 och 35 grader och sol... Inte dâligt!

Vi har ocksâ varit pâ mòtena pâ lòrdagar och sòndagar, det kànns kanske inte sâ jàttegivande i och med att man inte fòrstâr just nânting, men det roliga àr att mânga av sângerna vi sjunger àr exakt desamma som de vi sjòng i Filadelfiafòrsamlingen i Helsingfors! Kul!:)

Igâr fick vi nâgra till hit frân Tromsò. Thor, Frida, Mariann, Bjòrn och Fredrik ska vara med oss resten av resan... De fick ett blòtt och skummigt mottagande kan man sàga..=) Vi mòtte dem med karnevalskum och vattenpistoler.. Jag tror de kànde sig vàlkomna!:)

Fòrra veckan var det ca 5 dagar med regn (El niño)... De dagarna ledde till att 70000 mànniskor i Bolivia blev hemlòsa! 150 av dem bodde tillfàlligtvis i kyrkan. Vi hjàlpte dem pâ det sâtt vi kunde, vi
delade ut mat och andra fòrnòdenheter till dem. Den hjàlpen kàndes verkligen inte stor nàr man sâg hopplòsheten i deras ògon...
Hàr gick vi och gnàllde pâ att det var trist, och ute pâ gatan fòrstòrdes livet fòr vàldigt mânga mànniskor! De mànniskorna mâste vi be fòr ----> ocksâ ni dàr hemma!

Nàsta vecka bàr det av till San Lorenzo och djungeln... Det blir nog en stor kontrast till luxusen hàr pâ hotellet men det kommer att bli hur bra som helst tror jag! Alligatorjakt och hàstridning! Vi kommer ocksâ att hinna med La Paz, Cochabamba och Acacio innan vi âker till Brasilien och Rio de Janeiro!

Tànk att hàlften av tiden redan har gâtt! Jag ska tillbaka hit! Bolivia har verkligen fâtt en speciell plats i mitt hjàrta! Vi hâller redan pâ med nâgra frân klassen och planera fòr nàsta hòst och komma hit fòr ett âr och studera spanska... Det vill jag verkligen gòra! Jag fâr bara hoppas att Gud ocksâ àr med pâ de planerna!

Det var allt fòr denna gâng!

Puss och kram till alla hemma i Finland!

1 kommentar:

Lilian Sjöberg sa...

OJ Oj va he sir härlit ut..Du har no blivi brun mallen..kännd igen tååna diin=) Var he poole på hotelle?
JAG VILL Å! PUss