söndag 12 augusti 2007

Takaisin Suomeen!

Borta bra men hemma bäst! Det håller jag med om,
åtminståne för tillfället.
Att komma tillbaka till Finland var i början oerhört jobbigt.
Att börja bo hemma igen var väldigt svårt i början, det tror jag att alla som bor under detta tak kan skriva under på. Men det blir mera harmoniskt här allteftersom tiden går.
Här är en liten resumé på vad som hänt i sommar:

Jag jobbade vid farmen en månad. Både mina biceps och min händiga sida fick visa vad de går för. Sysslorna bestod av allt från att kånka blytunga takplåtar till att flytta rävvalpar till att installera vattenrör eller snickra ihop bryggor till husen. Jag trivdes såå bra med att jobba tillsammans med min bror och min pappa.
Hårt kroppsarbete från morgon till kväll gör susen för humöret!:)

Lilian och hennes kära Oskar förlovade sig! Grattis!!
De kommer att gifta sig den 15 september i Ekenäs, där undertecknad
ska vara brudtärna. Det ser vi fram emot!

Annars har sommaren gått med några få dagar på stranden.
Vädret har ju inte visat sig från sin bästa sida, men några fina dagar har det blivit.

Lilian o Oskars hund Pixie fick följa med en dag och även om hon
inte gillade vattnet något vidare njöt hon.

Luke fick till sin stora glädje också följa med, och han om någon stortrivdes!
Han höll oss andra sysselsatta med att slänga pinnar i vattnet så att
han kunde slänga sig i och hämta.

Håll med om att sommarkvällarna i Finland är vackra!

7 kommentarer:

Miriam Elisabeth ツ sa...

Hei Marlene. Endelig en oppdatering =) Savner deg vennen <3

Anonym sa...

Hejsan Mallo! Kul att hitta dej här! Vilka fina sommarbilder :) Vad har du för framtidsplaner? Vi ses nästa helg på bröllop, jee :)!Keep rocking for Jesus ;) KRAM/Caro

Anonym sa...

Äsch, ja hann trycka på enter förrän jag skrivit in min bloggsida. Nytt försök :)

Miriam Elisabeth ツ sa...

GRATULERE MED DAGEN MI AMOR <3 SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAVNE dæ & tenke MASSE på dæ!

Miriam Elisabeth ツ sa...

Gratulere med dagen mi amor <3 Kor det går med dæ? savne dæ MAX og tenke masse på dæ!

Anonym sa...

heeeej gumman! men va roligt att du skrivit här igen! skriv meeer! jag vill höra allt om bröllopet!!!! :) gick det bra med ditt framträdande? hoja, kära du! jag saknar dig sååå! love you ystävä! pussipussi

kramar från Matiiiiiiiiiiiilda

Lilian Sjöberg sa...

MALLO...sko int buri va dags att uppdater?? Matilda vill ju veta hu bröllopet gick!:) Buri va en stånd san. Nu speciellt tå du er ti langt bort får du nog skärp de! Love u